Dane książki | |
ISBN: | 83-88252-17-8 |
Liczba stron | 440 |
Język: | polski |
moralnych w kręgach konserwatywnych, albo jako zapewnianie przeżyć umożliwiających zrozumienie doświadczeń bohaterów biblijnych w kręgach bardziej liberalnych. Autor sięga znacznie dalej i rzuca wyzwanie nauczycielom, wychowawcom, katechetom, rodzicom, pastorom... Rzuca wyzwanie każdej chrześcijańskiej wspólnocie...
Praca Lawrence O. Richardsa przedstawia obszernie zarówno Staro i Nowotestamentowe spojrzenie na wychowanie młodego pokolenia w wierze, szerokie możliwości zastosowania Biblii w nauczaniu dzieci i młodzieży, jak również niektóre popularne koncepcje psychologiczne rozwoju dziecka w sferze poznawczej, moralnej i społecznej, do których autor ustosunkowuje się, wyjaśniając klarownie swoje stanowisko. Stąd też sporo
w książce terminologii z psychologii rozwojowej, przy czym redakcja starała się dostosować tłumaczenie z języka angielskiego do terminów funkcjonujących w psychologii w języku polskim. Jednakże zaznaczyć należy, że niektóre terminy w podręcznikach do psychologii przełożonych z języka angielskiego na język polski, dostępnych na naszym rynku, nie zawsze są tłumaczone jednakowo. W kilku miejscach poczyniono przypisy, aby Czytelnik mógł zaznajomić się z terminologią zastosowaną w oryginale.
Podejście do służby dzieciom zaprezentowane przez Lawrence O. Richardsa, pozwala na zbudowanie jej solidnych fundamentów w naszych domach, kościołach, Szkołach i wszędzie tam, gdzie dzieci żyją, funkcjonują, przebywają.
Spis treści:
Spis tabel
Od wydawcy
Słowo wstępne
Przedmowa
CZĘŚĆ PIERWSZA: KONCEPCJA
Teologiczna koncepcja służby
1. Wychowanie w Starym Testamencie
2. Wychowanie w Nowym Testamencie
3. Rola Pisma Świętego w wychowaniu
4. Proces wychowawczy
Rozwojowa koncepcja służby
5. Perspektywa rozwojowa
6. Potencjał poznawczy
7. Więzi społeczne
8. Rozwój moralny
9. Perspektywa całościowa
CZĘŚĆ DRUGA: OBSZARY SŁUŻBY
Dom
10. Wpływ rodziny
11. Modele międzypokoleniowe
12. Modele szkoleniowe
13. Modele interwencyjne
14. Domowe wzorce
Kościół
15. Kościół jako organizm i instytucja
16. Szkoła niedzielna jako wspólnota wierzących
17. Programy nauczania w szkole niedzielnej
Chrześcijańska szkoła
18. Ideał chrześcijańskiej szkoły
19. Wspólnota wierzących w klasie
CZĘŚĆ TRZECIA: MIEJSCE BIBLII W SŁUŻBIE
20. Cele służby dzieciom
21. Wzbogacone wykorzystanie Biblii
22. Reorganizacja programu nauczania: kolejne pokolenie
23. Różne metody nauczania
Wybór literatury w języku polskim
Indeks cytatów biblijnych
Indeks autorów
Indeks rzeczowy
Skróty ksiąg biblijnych
|
|
| ||||||
|
|
| ||||||
|
|
| ||||||
|
|
|
|
|
|
Podaj kod pocztowy lokalizacji, dla której interesuje Cię dostawa
Sprawdź czy jesteś w zasięgu Podam kod przy rejestracjiJeżeli już jesteś naszym klientem zaloguj się:
Na adres e-mail podany przy zakładaniu konta zostanie wysłane aktualne hasło.